FAQ
Over ons
Van wie koop ik mijn tickets?
Wat voor soort tickets kan ik boeken bij Ticmate?
Boekingen
Hoe boek ik mijn tickets?
Welke naam moet ik gebruiken tijdens de boeking?
Hoe gebruikt ik mijn tickets?
Wat moet ik doen als ik mijn tickets niet ontvangen heb?
Wat is er allemaal in de prijs inbegrepen?
Zijn er kortingen voor kinderen, senioren of studenten?
Waar is de ontmoetingsplaats van mijn tour?
Waarom zijn mijn tickets op aanvraag?
Hoe boek ik tickets voor een groep?
Wat zijn de voorwaarden als u boekt bij Ticmate?
Bieden jullie een annuleringsdekking aan?
Kan ik contact opnemen met het Ticmate team?
Tips
Kan ik mijn zitplaatsen zelf uitzoeken?
Wat is een namiddag voorstelling?
Hoe lang van te voren moet ik mijn tickets boeken?
Wat zijn de beste musicals in New York?
Hebben theaters een dress code?
Hoe laat moet ik aanwezig zijn op locatie?
Waar staat 'Premium seats', 'Standard seats', en 'Best deals' voor?
Hoe vind ik de beste zitplaatsen in het theater?
Van wie koop ik mijn tickets?
Ticmate is een Zweeds bedrijf met als doel het leidende bedrijf van Europa te worden in de verkoop van tickets voor plaatsen, evenementen en attracties over de hele wereld. Wij vinden dat informatie over de beste evenementen en plaatsen voor iedereen toegankelijk moet zijn, waar men ook boekt - wij spreken nederlands, en u betaald in EUR. Wij werken alleen samen met gecertificeerde kaartverkopers, meestal de beste van een bepaalde regio. Op onze site vind u alle informatie die u nodig heeft en krijgt u super tickets voor musicals, tours, voetbal wedstrijden, de best bezochte attracties en ervaringen van andere klanten over de hele wereld. Lees meer over ons en wat wij allemaal doen bij Over Ticmate.
Terug naar FAQ
Wat voor soort tickets kan ik boeken bij Ticmate?
Wij bieden een breed en zorgvuldig uitgekozen selectie van tickets voor de beste attracties, evenementen en tours over de hele wereld. Van Madame Tussauds en de beste musicals in Londen en New York tot de Eiffeltoren in Parijs en een helicopter vlucht over de Grand Canyon - boek online vanuit thuis en het aftellen kan beginnen! Vind al onze tickets hier.
Terug naar FAQ
Hoe boek ik mijn tickets?
Ons boekingssysteem is ontwikkeld met heel veel liefde door ons eigen softwareteam en is alleen op online verkoop gericht. Vanwege de permanente updates beschikt u altijd over de nieuwste en hipste attracties, tours en evenementen. Wij hebben alle informatie die u nodig heeft voordat u vertrekt voor u verzameld en kunt u direct op onze website bij de verschillende artikels vinden. Alle boekingen moeten online gedaan worden. Selecteer de gewenste datum voor iedere attractie en u ziet de beschikbaarheid met de actuele prijzen.
Terug naar FAQ
Welke naam moet ik gebruiken tijdens de boeking?
De naam van de booking die is doorgegeven bij stap 2 (klantgegevens) zal op de voucher staan. Alleen de persoon met deze naam krijgt toegang met deze voucher door het vertonen van een geldig legitimatie bewijs. Als u van plan bent iemand gelukkig te maken met een cadeau, vul dan de naam van de ontvanger in bij stap 2. U bent nog steeds in de mogelijkheid uw eigen e-mail adres in te willen zodat de bevestiging met de tickets direct naar uw e-mail gestuurd worden.
Terug naar FAQ
Hoe gebruikt ik mijn tickets?
Na de voltooing van uw boeking krijgt u een boekingsbevestiging van ons per e-mail. Meer informatie over het verkrijgen en het gebruik van de tickets staat vermeld op ieder ticket, omdat dit specifieke informatie is voor ieder evenement of tour. Wij doen er alles aan om het proces zo eenvoudig en "papier vrij" als mogelijk te maken, maar lees altijd even de informatie die beschikbaar staat voor iedere attractie, tour of evenement als u uw tickets boekt. De instructies met betrekking tot het gebruik van de tickets staat op ieder e-ticket vermeld, welke verzonden wordt naar uw e-mail adres.
Terug naar FAQ
Wat moet ik doen als ik mijn tickets niet ontvangen heb?
Geen zorgen als u geen tickets heeft ontvangen! Neem contact met ons op voor de desbetreffende datum dat u geboekt heeft en wij sturen de tickets nogmaals naar u toe. Omdat wij niet kunnen zien of de tickets zijn aangekomen per mail, is het sturen van de tickets een tweede keer helemaal geen probleem voor ons. Ook kunnen wij het e-mail adres voor u veranderen. Helaas kunnen wij u niet terug betalen als u de tickets niet heeft kunnen gebruiken als u geen contact met ons heeft opgenomen zodat wij de kans krijgen de tickets nogmaals naar u op te sturen. Controleer ook altijd even uw spammap!
Terug naar FAQ
Wat is er allemaal in de prijs inbegrepen?
De prijs die u online kunt zien is het totale bedrag, inclusief alle kosten zoals BTW en boekingskosten. U heeft geen extra kosten te betalen bij de attracties en hoeft niet in de rij te staan uw tickets ter plekke te kopen. In vele gevallen zijn wij goedkoper dan andere verkopers en soms zelfs goedkoper dan de gelegenheid zelf, omdat wij een buitenlands bedrijf zijn die niet ter plekke verkopen. In bijna ieder geval zijn de boekingskosten van 10-25% inbegrepen in de prijs voor musical, theater en opera tickets. Voor voetbal tickets kunnen de boekingskosten oplopen tot 10-50% vooral bij Champions League spelen. Wij komen tickets vooraf, dat betekent dat wij soms tickets hebben terwijl deze overal al uitverkocht zijn. Boeken bij ons garandeert u tickets zonder dat u zich zorgen hoeft te maken dat er geen tickets meer beschikbaar zijn op de dag van de game of voor de zwarte markt waar tickets vaak voor hoge prijzen verkocht worden.
Terug naar FAQ
Zijn er kortingen voor kinderen, senioren of studenten?
Helaas bieden wij geen kortingen aan voor studenten, maar in enkele gevallen zijn er special prijzen voor kinderen en senioren. Als er speciale prijzen bischikbaar zijn, staat dit duidelijk aangegeven. Klik op de gewenste datum en ga verder om de verschillende aanbiedingen te zien. Controleer de leeftijden van de kindertickets vooraf, omdat dit per ticket kan verschillen.
Terug naar FAQ
Waar is de ontmoetingsplaats van mijn tour?
U vind alle gegevens met betrekking tot de ontmoetingsplaats op uw pagina van de tour die u van plan bent om te boeken. Alle plekken zijn zo uitgezocht dat ze centraal en makkelijk te bereiken zijn met de metro of zelfs te voet. De ontmoetingsplaats is ook opgenomen in uw tickets dat u na uw boeking krijgt opgestuurd.
Terug naar FAQ
Waarom zijn mijn tickets op aanvraag?
Normaal gesproken worden tickets direct bevestigd zodra de boeking is voltooid, maar in enkele gevallen wachten wij nog voor meer informatie van de locale agenten. Dit zijn boekingen die wij noemen als tickets "op aanvraag", omdat wij in dit geval nog wachten op informatie voordat wij u de tickets kunnen toesturen. Of uw tickets op aanvraag zijn ziet u meteen na uw boeking. Normaal gesproken duurt het niet langer dan 48 uur om uw boeking te bevestigen. Tijdens het weekend of vakanties kan dit langer duren. Zodra uw boeking is bevestigd vanuit onze locale agenten, krijgt u de tickets toegestuurd naar het opgegeven e-mail adres. Als het niet mogelijk is de tickets te bevestigen, zullen wij het gereserveerde bedrag op uw creditcard intrekken.
Terug naar FAQ
Hoe boek ik tickets voor een groep?
U kunt altijd meer tickets in uw winkelwagen doen voordat u doorgaat naar de betaling. Bijvoorbeeld, als u boekt voor 14 personen kiest u 8+6 tickets achtereenvolgend. Bij 24 tickets kiest u 8+8+8 achtereenvolgend en gaat dan pas door naar betaling. Wij bieden geen groepskortingen aan. Attentie: U krijgt maar één voucher voor de hele boeking.
Terug naar FAQ
Wat zijn de voorwaarden als u boekt bij Ticmate?
Voor meer informatie klik hier (ze zijn ook niet zo lang!). Deze zijn vooral van belang met betrekking tot annuleringen of wijzigingen. Normaal gesproken is een annulering, wijziging of restitutie niet mogelijk vanwege het beleid van onze locale operatoren. Als wij wel in de mogelijkheid zijn dan doen we er alles aan om onze klanten te helpen. Bij een annulering/wijziging vragen wij u een extra vergoeding te betalen, maar dit kan verschillen per evenement of tour. Voor meer informatie kunt u altijd terecht bij ons helpdesk team en wij helpen u graag verder!
Terug naar FAQ
Bieden jullie een annuleringsdekking aan?
Ja, u kunt een annuleringsdekking bij iedere boeking toevoegen. Deze verzekering dekt de volledige kosten als u niet in de gelegenheid bent te gaan vanwege een ongeluk of ziekte van u, een medereiziger of directe familie. Voor een geldige annulering, bezondigen wij een medisch attest. Een annuleringsdekking kan niet meer naderhand toegevoegd worden. Meer informatie is opgenomen in de winkelwagen onder annuleringsdekking.
Terug naar FAQ
Kan ik contact opnemen met het Ticmate team?
Ja natuurlijk! Stuur ons een mailtje naar helpdesk@ticmate.com of vind ons telefoonnummer onder "contact". Onze bevestigingen worden verstuurd vanuit een "no-reply" e-mail adres waar u niet op kunt antwoorden. Wij helpen u graag verder met iedere vraag die u maar heeft. Onze openingstijden zijn van 8:00 tot 17:00 centraal Europese tijd van maandag t/m vrijdag (maar dringende vragen worden soms ook in het weekend opgelost).
Terug naar FAQ
Kan ik mijn zitplaatsen zelf uitzoeken?
Het is niet mogelijk de exacte zitplaatsen uit te zieken in het theater, maar u kunt wel de categorie kiezen waar u graag wil zitten. U krijgt dan de best beschikbare plekken in deze categorie op het moment van uw boeking. Binnen 36 uur na uw bevestiging krijgt u een voucher met de exacte zitplaatsen dat het theater u heeft gegeven. De zitplaatsen kunnen niet gewijzigd worden.
Terug naar FAQ
Wat is een namiddag voorstelling?
Een namiddag voorstelling is een extra voorstelling die plaatsvindt in de vroege namiddag. Enkele theaters bieden een late namiddag voorstelling aan rond 17:00 uur. Andere theaters bieden een midweek namiddag voorstelling aan of op zaterdag en zondagen.
Terug naar FAQ
Hoe lang van te voren moet ik mijn tickets boeken?
New York is een zeer populaire bestemming, daarom is er een grote kans dat voorstellingen ver vooruit uitverkocht raken. Wij raden u aan tickets te kopen zodra uw reis naar New York vast staat! Vrijdageen en weekendvoorstellingen zijn de meest gewilde tickets, vooral tijdens de zomer en schoolvakanties.
Terug naar FAQ
Wat zijn de beste musicals in New York?
Op de startpagina vindt u een lijst met populaire musicals.
Terug naar FAQ
Hebben theaters een dress code?
Er is geen strenge regel met betrekking tot een dress code is alle theaters. Elegant of casual is in orde tenzij er andere aanbevelingen staan gemeld.
Terug naar FAQ
Hoe laat moet ik aanwezig zijn op locatie?
Wij raden u aan uiterlijk een half uur voor aanvang aanwezig te zijn. De meeste theaters hebben een bar waar u wacht voordat de voorstelling begint. Programma's en souvenirs zijn beschikbaar in het theater.
Terug naar FAQ
Waar staat 'Premium seats', 'Standard seats', en 'Best deals' voor?
‘Premium seats’ zijn de beste zitplaatsen in het theater.
Als je ‘Standard seats’ kiest, krijg je de best zitplaatsen beschikbaar in de gekozen sectie (e.g. Orchestra or Mezzanine).
‘Best deals’ is je kans om goede zitplaatsen met korting te krijgen.
Terug naar FAQ
Hoe vind ik de beste zitplaatsen in het theater?
‘Premium tickets’ zijn altijd de beste tickets beschikbaar in het theater.
Terug naar FAQ